
   
 Basın Konseyi 
 
 Halaskargazi caddesi No:212  
 Kat:7; Osmanbey/İstanbul  
                                                                                                                             08.05.2009 
                  
Sayın yetkili, 
 
29 Nisan 2009 tarihli Habertürk gazetesinin ekonomi eki'nin altıncı sayfasında “Nükleerle 18 Milyar $ 
Sermaye Gelir” başlıklı haberin altında yer alan “Greenpeace Bile Nükleerci Oldu” yazısını ve aynı 
gazetenin 30 Nisan 2009 tarihli “Komşunun Nükleer Sponsoru Rusya” başlıklı haberin içinde yer alan 
“Greenpeace İkiye Bölündü” yazısını basın meslek ilkelerine aykırı oldukları gerekçesiyle konseyinize 
şikayet etmekteyiz. 
 
29 Nisan tarihli “Greenpeace Bile Nükleerci Oldu” haberi, gerçeği hiç bir şekilde yansıtmamaktadır. Zira 
nükleer enerjiye destek verdiğini açıklayan Stephen Tindale, Greenpeace İngiltere'nin eski bir yöneticisi 
olup, şu anda nükleer enerji yatırımları olan RWE şirketinin danışmanlığını yapmaktadır. Tindale’in 
Greenpeace ile hiç bir bağlantısı bulunmamakta ve yaptığı açıklamalar Greenpeace’i kesinlikle 
bağlamamaktadır. Bu sebeple, bu haber basın meslek ilkelerinin 6. maddesi olan “Soruşturulması 
gazetecilik olanakları içinde bulunan haberler, soruşturulmaksızın veya doğruluğuna emin olmaksızın 
yayınlanamaz.” ilkesine aykırıdır. Aynı haber; gazetenin, haberin içinde Greenpeace ismi geçtiği halde 
haberin doğruluğunu bizimle iletişime geçip teyit etmeden yayınlaması nedeniyle basın meslek 
ilkelerinin 12. maddesi olan “Gazeteci görevini, taşıdığı sıfatın saygınlığına gölge düşürebilecek yöntem 
ve tutumlarla yapmaktan sakınır.“ ilkesine de aykırıdır. 
 
Habertürk gazetesi'nin 29 Nisan tarihli haberi üzerine, aynı gün ekonomi editörlerine ekteki tekzip 
yazısını gönderdik ve yayınlamalarını talep ettik. Tekzip yazımızı yayınlamadıkları gibi, 30 Nisan tarihli 
haberlerinde “Greenpeace İkiye Bölündü” başlığını kullanarak kamuoyunu yanlış ve eksik 
bilgilendirecek şekilde taraflı gazetecilik yapmışlardır. Bu durum basın meslek ilkelerinin 16. maddesi 
olan “Basın organları, yanlış yayınlardan kaynaklanan cevap ve tekzip hakkına saygı duyarlar.” ilkesine 
aykırıdır. 30 Nisan tarihli haber üzerine Habertürk gazetesi genel yayın yönetmenine bir yazı 
göndererek, kendilerine tarafsız gazeteciliğin gereği olarak, 30 yıldır nükleer enerjiye karşı bilimsel 
kampanyalar yürüten bir organizasyon olan Greenpeace'in gerçek görüşünü yayınlamakla sorumlu 
olduklarını hatırlattık ve gazetelerinde karşıt görüşlere aynı ölçüde yer vermelerini talep ettik. Bu 
talebimize henüz yanıt verilmemiştir. 
 
Habertürk gazetesi'nin sahibi olan Ciner Grubu'nun, yasadışı yürütülen nükleer enerji santral yapım 
ihalesine ilişkin çıkarları doğrultusunda yaptığı haberler basın özgürlüğü ve tarafsız gazetecilik 
anlayışına ters düşmekte ve basın meslek ilkelerinin 3. maddesi olan “Kamusal bir görev olan 
gazetecilik, ahlaka aykırı özel amaç ve çıkarlara alet edilemez.“ ilkesine aykırıdır. 
 
Habertürk gazetesi'ne karşı sunduğumuz şikayet dosyasının işleme konmasını ve gereğinin yapılmasını 
arzederiz. 
 
Saygılarımızla, 
 
 
Dr. Uygar Özesmi 
Genel Direktör 
Greenpeace Akdeniz 
 
 
 
 
Ek:  

1. Habertürk Gazetesi 29 Nisan 2009 tarihli haberi 
2. Greenpeace Akdeniz 29 Nisan 2009 tarihli tekzip yazısı 
3. Habertürk Gazetesi 30 Nisan 2009 tarihli haberi 
4. Greenpeace Akdeniz 30 Nisan 2009 tarihli yazısı 



  


