News & Stories
Filter posts
Filtered results
-
ניצחון: תושבי גרינלנד אמרו לא לתאגידי הדלקים
תושבי גרינלנד נמצאים בקו החזית של משבר האקלים וחשים את השלכותיו בכל יום. סביבת החיים של רבים מהם משתנה לנגד עיניהם, תוך איום על תרבותם ואורחות חייהם מזה מאות שנים. סירובם מהבטחת הכסף הגדול של תאגידי הדלקים שמחירו האמיתי יקר לאין שיעור והאומץ לפעול אחרת הם השראה עבור קהילות בכל רחבי העולם, גם כאן בישראל.
-
לקחנו את תאגיד הדלקים ״של״ לבית המשפט וניצחנו
בחודש שעבר, באו לסיומן המוצלח 3 שנות מאבק משפטי באחת מחברות האנרגיה המזהמות וההרסניות בעולם. בפעם הראשונה בהיסטוריה, פסק בית המשפט בהאג כי האחריות למשבר האקלים ולנזקיו חלה גם על חברה פרטית ולא רק על מדינות. הפסיקה התקדימית מהווה נדבך נוסף בקרקע הרועדת גם כך, תחת חברות הדלקים הפוסיליים שנהנו עשורים רבים מהפקת רווחים עצומים,…
-
חקירת גרינפיס חושפת את מחדל ניטור כתמי הנפט ששטפו את ישראל
גרינפיס מפרסם היום תמונות לווין של כ-10 כתמים גדולים החשודים כנפט ששטפו את חופי ישראל ב-140 ק״מ של זפת רעילה
-
הישג לגרינפיס ולתנועה הסביבתית: הוארך הפטור מהיטל השבחה להקמת גגות סולאריים
לאחר לחץ ציבורי בנושא שהובילו גרינפיס והפורום לאנרגיה נקייה הושג פתרון שיאפשר את הארכת הוראת השעה לפטור מהיטל ההשבחה עד שנת 2025
-
ניצחון! עידן הפחם והנפט יסתיים בישראל עד שנת 2030
לצד הברכות והפרגון, יש מקום לביקורת. משרד האנרגיה פוזל בעיקר לכיוון הגז – כשגז איננו מקור אנרגיה נקי – והיעד לאנרגיה מתחדשת – 17% עד 2030 – זעום ביחס למדינות אחרות וביחס למה שצריך כדי למגר את שינוי אקלים מתחת לעליית טמפרטורה של שתי מעלות.
-
פעילי גרינפיס במחאה מגשר בהמבורג: שימו סוף לעידן הפחם
ביום האחרון לכינוס ועידת ה- G20 בהמבורג, קראו פעילי גרינפיס לסיום עידן הפחם ולהאצת הפעולה למען האקלים. זאת מגשר קוהלברנדט (Köhlbrand) המתנשא לגובה 50 מטרים בהמבורג. הפעילים תבעו מראשי ה- G20 להאיץ את הפעולה למען האקלים. בין 65 הפעילים המשתתפים בפעולה, גם שני פעילי גרינפיס גרינפיס, דפנה ברנקל וגוגה קפלן, שדיווחו מוקדם יותר שהם חשים…
-
דוח גרינפיס חושף: מחיר בועת הפחם
בועת הפחם מתחנת הכוח הפחמית לא נשארת בחדרה ומתפזרת עם הרוח דרומה ומזרחה, מקצרת את חייהם של כ- 310 בני-אדם בשנה ואחראית לאובדן עשרות אלפי ימי עבודה בשנה. מבין 20 הערים הגדולות, ירושלים, בית שמש ומודיעין הכי נחשפות לריכוז המזהמים מהתחנה. ניתן להשבית מחצית מהיחידות המזהמות תוך שנתיים ולהקדים את סגירת היתר. על שר האנרגיה…
-
דוח שלנו: אמזון ונטפליקס מפגרות במעבר לאנרגיות מתחדשות
בעוד אפל, פייסבוק וnewcomer Switch - מובילות את המהפך לשימוש מוחלט באנרגיה מתחדשת, אמזון, נטפליקס וסמסונג מזדנבות מאחור. כך לפי דוח חדש של גרינפיס ארה"ב בו נבדקו מעל 20 חברות טכנולוגיות מהמובילות בעולם לראשונה גם מאסיה. -תעשיית ה- IT הייתה אחראית ל- 7 אחוזים מהצריכה העולמית של חשמל בשנת 2012. מספר זה עתיד לגדול ליותר…
-
ניצחנו! בוטל הניסוי המסוכן בפצלי שמן
אתם רגילים שאנחנו פונים אליכם בבקשה לחתום על עצומה, להשתתף בהפגנה או להגיע לצעדה. השבוע אנחנו כל כך שמחים וגאים לומר לכם פשוט - תודה רבה!
-
30 פעילי גרינפיס נעצרו בלב ים
מדענים אמריקנים הודיעו כי הקרח באוקיינוס הקרח הצפוני הגיע, בפעם השישית השנה, לנקודת השפל הנמוכה ביותר שידע אי פעם. חדשות אלה מגיעות כאשר 30 פעילי גרינפיס מוחזקים במעצר על-ידי כוחות ביטחון רוסיים, שהשתלטו באופן בלתי חוקי על ספינת גרינפיס - הארקטיק סאנרייז, זאת בעקבות המחאה נגד קידוחי הנפט באזור ההקוטב הצפוני.








