最新消息

Homepage主頁 v2018

如何支持

專題報導 海洋
4 mins

SEA OUR HOME 參展藝術家專訪:願人類與海洋共存

作者: 綠色和平

美麗的大海,是景,更是家。然而理應是賓至如歸的家,在懾人的波濤之下,海洋生物卻無處可歸……

綠色和平 7 月 1 至 16 日於中環 PMQ 元創方舉辦《SEA OUR HOME 守護海洋・藝術家居展》,以家居佈置為整體概念,並由 3 位本地藝術家—插畫家 Isaac Spellman 巫男、Maf Cheung 毛毛球與樹脂藝術家 Rolland Cheung,以各自擅長的藝術媒介演繹人類與海洋之共存關係,帶領觀眾探訪海洋這個家的不同角落。

即日起只要簡單完成登記,你便可於蒞臨觀賞展覽時換領限量明信片!

Maf Cheung 毛毛球:巨大化動物 珍惜香港每道微小

巨貓現身怡和街天橋「躲貓貓」、大蝸牛擋在 GIVE WAY 路牌前要你讓路……巨大化動物的創作意念不算陌生,但 Maf Cheung 毛毛球與別不同之處在於幾乎清一色以本土場景作畫,涉獵題材遍及時事(南昌押清拆霓虹招牌)、節氣(5 月木棉花飄絮),既呈現對不同動物習性的入微觀察,亦流露她對這城的愛,「想講同動物共存、共生喺一個社區嘅奇妙關係」。

由去年 3 月受朋友的店貓啟發初試啼聲,Maf 至今已繪畫 60 多幅巨大化動物作品,創作過程卻並非單純把動物「放大」—例如今次為 《SEA OUR HOME 守護海洋・藝術家居展》創作,她事先做足香港海洋物種的資料搜集,從中挑選外表討喜又具代表性的動物,也有故事性的考慮,「起初諗住畫四方魚,最後揀咗『香港版 Nemo』(克氏雙鋸魚),雖然個樣感覺『大叔』啲(笑),但都覺得佢更代表香港;而海蛞蝓係我好推薦嘅物種,側邊有『孿孿』裙邊,游嗰陣好似海入面嘅龍。我自己就最鍾意水母,好想好似佢咁無憂無慮喺海入面漂浮⋯⋯」今次作品另一挑戰是如何凸顯香港地景,例如曾經有綠海龜上岸產卵的南丫島,背景繪畫也經過反覆勾勒。

© Maf Cheung 毛毛球
© Maf Cheung 毛毛球

每隻巨大化生物,都有一個小人兒在旁,可會是 Maf 的化身?「其實佢唔係一個固定嘅人,所以每次嘅髮色、衣着都好唔一樣,希望等大家都覺得,其實我都有可能遇見呢啲巨大化動物。」剛巧綠色和平義工暨資深潛水員 Timothy 帶領我們到西貢白沙灣進行水底考察期間,正好遇上 Maf 筆下 6 位動物主角之一—刺冠海膽!

不過,從天氣愈來愈熱、維港海傍垃圾漂浮等親身見證,她也感慨眼前環境並非理所當然存在,寄語珍惜當下美好,毋用日後懷念:「呢啲物種可能因為全球暖化、氣候轉變,或者起明日大嶼人工島等污染,令生態唔再適合佢哋居住—希望大家珍惜而家仍然算係擁有、珍惜呢一刻仲存在緊嘅嘢。」

Isaac Spellman 巫男:魔幻海灘眾生相 召喚降暑衝動

「由一張空白嘅 canvas ,創作到一幅作品出嚟,我覺得都算幾神奇。」Spellman 這名字,源自一套 Netflix 劇集《Chilling Adventures of Sabrina》的女巫家族,而巫男的藝術作品亦別具魔幻風格,包括今次為《SEA OUR HOME》展覽創作的《海洋大道 Ocean Boulevard》動畫,描繪人類在海邊活動的美好時光,日月朝暮之間加上藍綠色調,「因為展覽嗰陣差唔多係暑假最熱嘅時候,好想啲人一見到幅畫,會有一種好有衝動去海灘降暑嘅感覺。」

海洋之於巫男,彷彿自帶一種使人舒暢的魔法:小時候享受「一支公」游出浮台,感受遠離繁囂的恬靜時刻,長大後則鍾情浮潛與水肺潛水,今次把創作目光移至岸上,也將自己融入動畫中的弄潮兒眾生相,「小朋友係代表以前我好鍾意砌城堡同執貝殼;沙排係因為我以前中學都有打排球;滑浪板就係寄語未來嘅我,因為我一直都好想學滑浪。」

© Isaac Spellman 巫男
© Isaac Spellman 巫男

巫男一方面期盼鼓勵觀眾用心發掘,香港也有美麗海洋,也不忘分享一次不快經歷,「記得細個有次去游水,突然隻腳有啲類似膠嘅嘢,一開始以為係被水母纏住,點知上岸先發覺係一大舊膠袋。」守護海洋沒有華麗魔法,唯有靠每一個人做好本份,「平時去玩,盡量記得要為海洋出一分力,就算玩得開心都要拎走啲垃圾。呢啲『俗套』嘅嘢,都要擺喺心裡面。」

Rolland Cheung:樹脂化作海岸線 與自然無形連接

樹脂(resin)非「樹枝」,原先是一種工業用膠水,因其獨特的流質狀態、凝固後帶有玻璃及瓷器的感覺而受藝術家喜愛,近年被用於創作物料。而在 Rolland 的樹脂藝術創作裡,海浪也非海浪,「我純粹畫緊好抽象嘅方向、力度、構圖、佈局,好 open 大家睇到乜嘢」。在玄妙虛實之間,這位香港首個樹脂畫藝術品牌 agape design ltd. 創辦人相信,觀眾來到 《SEA OUR HOME》 展覽欣賞其創作,自然有所感應:「希望作品同佢喺大自然嘅回憶緊扣,產生到一啲對話、反應,令佢喺呢個展覽記住某啲嘢。」

雖說感覺先行,也非憑空想像,Rolland 參照綠色和平 2017 年走訪香港十大被塑膠污染的美麗海岸,從中挑選了燈洲為創作藍本,「燈洲除咗島嶼嘅形狀最吸引到我,由疫情前所謂『無人島』演變成好多人去,都係一個我覺得好得意嘅地方。」結合向來是他靈感泉源的海岸線,由此誕生今次作品,「行山時望番落去海岸線,會發現原來唔只得藍色,亦有光線、折射,海床下同岩石之間都有好多事情發生。」

© Rolland Cheung
© Rolland Cheung

Rolland 與香港海洋最緊密的連繫,來自小時候跟隨爸爸划獨木舟,坦言以往不時見到海星,此情此景或難復再,但他仍然相信大自然豐富的生命力,只要用心感受,便能領會到一種仿如逛博物館時自覺放輕腳步的共存規律。「大自然本身就係一個巨大嘅創作,人都係基於呢個作品先再創造啲嘢出嚟。」

簡單登記 領取展覽限定海洋明信片!

現只需完成簡單登記,你便可於 7 月 1 至 16 日《SEA OUR HOME 守護海洋・藝術家居展》期間,親臨中環 PMQ 元創方會場免費領取一組 4 張本地插畫及海洋主題明信片,齊來關注、守護這片孕育豐富生命的海洋。立即按此登記及了解更多展覽詳情!

捐助支持 捐助支持